» BLOG » Entorsa glezna

Entorsa de gleznă

Entorsa de gleznă este o leziune frecventă, care este rezultatul întinderii sau ruperii ligamentelor laterale ale gleznei. Aceste ligamente leagă oasele articulației și le oferă stabilitate.

Entorsa acută de gleznă apare în momentul în care răsuciți brusc articulația gleznei sau când cădeți cu piciorul într-o poziție incomodă. Cel mai des, aceasta se întâmplă atunci când pacientul a sărit sau a alergat pe o suprafață cu denivelări.

Entorsa de gleznă poate provoca dureri de diferite grade, sensibilitate, rigiditate, vânătăi, amorteală în degetele de la picioare, incapacitatea de a merge, rază de miscare limitată.

Un tratament foarte des utilizat este tratamentul RICE (Rest, Ice, Compression, Elevation)

• Odihnă: Trebuie să evitați miscarea părtii lezate, astfel favorizând reducerea durerii și vindecarea. Puteți să folosiți cârje pentru a vă ajuta să vă deplasați.

• Gheată: Timp de 3 zile trebuie să aplicați gheată în zona afectată.

• Compresie: Compresia ajută la scăderea umflăturilor și oferă stabilitate gleznei prin imobilizarea acesteia. Compresia se face prin intermediul unei fâșii elastice timp de câteva zile.

• Elevatia: Țineți ridicată partea vătămată deasupra nivelului inimii pentru a reduce umflarea. Se aplică între 2 - 3 zile.

De asemenea, în cazul entorselor de gleznă se mai poate folosi pentru imobilizare ortezele de gleznă, care sunt recomandate pentru entorse de gradul II si III, traumatisme ale țesuturilor moi, recuperarea precoce după o patologie variată posttraumatică și/sau post chirurgicală și altele.

Pentru o recuperare cât mai eficientă, medicul dumneavoastră vă poate recomanda o serie de exerciții menite pentru a restabili funcționalitatea gleznei pentru a evita viitoare entorse.