» BLOG » Fractura osului metacarpian

Fractura osului metacarpian sau Fractura Boxerului

Fractura de metacarp este de fapt ruptura unuia sau mai multor oase metacarpiene. Cel mai întalnită este ruptura metacarpianului cinci.

După cum sugerează denumirea, fractura boxerului se datorează unui impact asupra articulației pumnului, care se întamplă de obicei din cauza lovirii cu putere a unei suprafețe tari, și nu numai. Articulațiile nu sunt concepute pentru a face față acestor tipuri de impact, iar fracturile sunt o consecință normală în rândurile sportivilor care practică sporturi de contact.

Simpomele sunt asemănătoare cu simptomele altor oase sparte.

Simptomele se resimt în majoritatea cazurilor după primele 24 de ore, acestea fiind:
  • Durere în zona articulației
  • Inflamație la nivelul mâinii la scurt timp după leziune
  • Mobilitate limitată la nivelul degetelor
  • Tumefacții
  • Simptome nervoase (amorțeală, furnicături, senzație rece)
  • Sensibilitate extremă în apropierea osului rupt

Fractura boxerului este diagnosticată de obicei prin efectuarea unei radiografii. Diagnosticarea fracturii necesită o examinare fizică și teste imagistice.

Gravitatea acestui tip de fractură depinde de la individ la individ și poate include ruperea unuia sau mai multor oase. Planul de tratament va fi discutat cu medicul care a pus diagnosticul.

Metodele uzuale pe care le poate aplica oricine care se află în această situație este imobilizarea imediată a mâinii lezate pentru a evita durerea și înrăutățirea leziunii. De asemenea, se pot aplica pachete cu gheață pentru a reduce inflamația.

În funcție de ce decide medicul, se pot lua următoarele măsuri pentru tratament:
  • Imobilizarea mâinii în atele sau orteză
  • Tratament medicamentos
  • Intervenție chirurgicală (în cazurile mai grave)

Red Ortopedic Med vă pune la dispoziție orteze pentru fixarea falangelor.

Aceste orteze sunt mult mai comode decât imobilizarea în atele, asigură o fixare mult mai bună a degetelor afectate și pot fi date jos pentru a vă curăța mâna, în cazul în care doctorul permite acest lucru.

Click AICI pentru a vedea ortezele noastre.