» BLOG » Epicondilita laterala (cotul tenismenului)

Epicondilita Laterală - Cotul Tenismenului

Epicondilita este o afecțiune care apare în urma suprasolicitării tendoanelor din cot în urma unor mișcări repetitive ale brațului sau încheieturii.

Inflamația care apare la nivelul joncțiunii tendino-musculare este foarte dureroasă și împiedică pacientul să desfășoare activități zilnice normale cum ar fi apucatul sau ridicatul obiectelor.

Printre cauzele cele mai întâlnite pentru apariția epicondilitei se numără:
  • Suprasolicitarea tendoanelor în urma unor activități solicitante
  • Musculatura slabă la nivelul antebratului
  • Mișcările repetitive
  • Locuri de muncă ce presupun mișcări de lungă durată a brațelor

La începutul acestei afecțiuni, durerea este prezentă doar în timpul solicitării cotului sau la atingerea epicondilului lateral, după care durerea avansează și în repaus până ne afectează activitățile zilnice, cum ar fi strangerea sau ridicarea.

Printre alte simptome se enumără flexibilitatea redusă, rigiditatea articulară, amorteala și furnicaturi.

Primul lucru pe care pacientul îl poate face este să ia o perioadă de repaus, să nu mai solicite deloc cotul cu problemă.

Recuperarea medicală pentru epicondilita laterală se concentrează pe diminuarea durerii. Pentru acest lucru se folosesc: terapia cu unde de șoc, laser și masaj decontractant al mușchilor antebratului. Aceste proceduri reduc durerea relaxând zona vizată, însă durerea dispare complet odată cu timpul.

O altă etapă a recuperării medicale este întărirea mușchilor antebratului, iar setul de exerciții au ca scop stabilizarea și controlul mai bun.

Pe redortopedicmed.ro găsiți orteza de cot pentru epicondilita, care este utilă în tratamentul epicondilitei, reducând sarcina pe tendoane prin aplicarea unei compresii.