» BLOG » Sindromul de tunel carpian

Sindromul de tunel carpian

Sindromul de tunel carpian este caracterizat prin afectarea nervului median prin compresia acestuia la nivelul încheieturii mâinii și apare cu preponderență la femei cu vârsta cuprinsă între 30 și 50 de ani.

Diagnosticul este determinat de simptome și se confirmă în urma unui test de viteză pentru conducerea nervoasă.

De obicei, cauzele cauzele apariției sindromului de tunel carpian sunt necunoscute, însă activitățile care necesită flexia și extensia repetitivă a încheieturii pot contribui la apariția acesteia. De asemenea, există și alți factori precum ar fi dimensiunea și forma încheieturii mâinii și forma nervului median.

Afecțiuni care pot duce la compresia nervului median

• Diabetul zaharat;
  • Hipertiroidism;
  • Poliartrita reumatoidă;
  • Amiloidoza;
  • Edem în zona tunelului carpian;
  • Acromegalie.

Simptomele cele mai des întâlnite în rândul oamenilor care suferă de sindromul de tunel carpian sunt durerea, senzația de arsură, amorțeala și furnicăturile la nivelul feței palmare și al degetului mare, indexului, mijlociu și jumătății laterale a degetului inelar.

Durerea și senzația de amorțeală pot iradia de la nivelul mâinii până în antebrat.

Printre alte simptome se numără umflarea mâinii, amorțeala poate deveni permanentă, apariția dificultății motorii cu scădere progresivă a forței musculare și pierderea dexterității.

Când vine vorba de tratament, există două tipuri: tratament non-chirurgical și tratament chirurgical.

Tratamentul non-chirurgical

Acest tratament este aplicat pentru cazurile de sindrom de tunel carpian care nu sunt în stadii avansate și grave, permitând recuperarea pacientului fără a-și întrerupe activitățile zilnice prin metode non-chirurgicale.

Variante de tratament non-chirurgical:

1. Folosirea unei ortoze pentru încheietura pumnului montată în poziție neutră, mai ales noaptea.
  2. Red Ortopedic Med vă pune la dispoziție orteză pentru sindromul de tunel carpian și nu numai. Puteți vedea AICI ortezele pentru această problemă medicală.
  3. Injectii cu corticosteroizi în tunelul carpian.
  4. Administrarea de analgezice ușoare precum paracetamol, ibuprofen, etc.
  5. Aplicarea compreselor cu gheață în timpul perioadelor dureroase.
  6. Exerciții specifice pentru mână și articulația pumnului.
  7. Modificarea stilului de viață pentru a nu mai executa mișcări agravante.
  8. Perioade lungi de repaus.
  9. Tratarea afecțiunilor care pot duce la compresia nervului median.
  10. Tratamentul chirurgical

Dacă metodele non-chirurgicale eșuează în ameliorarea și vindecarea acestei afecțiuni, atunci se recurge la metoda chirurgicală, în cazul în care medicul recomandă acest lucru.

Tratamentul chirurgical constă în decompresia chirurgicală a tunelului carpian prin tehnici clasice sau endoscopice, scopul fiind de a mări dimensiunea tunelului pentru a reduce presiunea exercitată pe nerv și tendoanele care trec prin acel spațiu.