» BLOG » Platfus

Platfus - Tot ce trebuie sa stii

Platfusul, sau popular cunoscut ca picior plat, este o modificare biomecanică a mersului în care arcada (sau scobitura) talpii se aplatizează. Această deformare a piciorului afectează statica și dinamica corpului.

Fiind o deformație a piciorului, platfusul poate afecta zona gleznelor, genunchilor și chiar coloana. Se estimează că până la 30% din populație este afectată de platfus.

Apariția platfusului poate avea următoarele cauze:
obezitate;
  • Mostenire genetică
  • Vârstă înaintată
  • Laxitatea ligamentară cu hipermobilitate
  • Scolioză
  • Distrofia musculară
  • Accidente la nivelul piciorului
  • Ruperea tendonului tibial posterior
  • Încăltaminte nepotrivită
  • Cauze reumatologice

Durerea în mijlocul tălpii este cel mai frecvent simptom, se accentuează la efort și poate fi însoțită de umflarea gleznei pe partea interioară.

Platfusul mai poate fi însoțit de durere de călcâie, sold, genunchi și chiar durere lombară.

Aceste simtome sunt rezultatul presiunii exercitate pe articulații și postură incorectă.

De asemenea, alte simptome ale piciorului plat pot fi durerea la nivelul degetelor de la picioare și alergatul incorect.

Din cauza platfusului, pot apărea complicații cum ar fi artrita, coxartroza, gonartroza, scolioza, cifoza, lordoza.

Tipuri de platfus

Platfusul flexibil

În momentul în care nu există presiune asupra picioarelor, arcada piciorului există, iar cand se exercită presiune asupra tălpii (cand stăm în picioare) arcada piciorului se aplatizează.

Acest tip de platfus este cel mai comun și poate fi remediat prin kinetoterapie.

Platful semiflexibil

Piciorul plat semiflexibil se manifestă tot timpul, arcada piciorului aproape că nu mai există, iar talpa devine și mai plată în momentul în care persoana stă în picioare.

Piciorul plat semiflexibil nu poate fi readus la pozitia normală, dar cu exerciții corespunzătoare se poate diminua afecțiunea.

Platfus rigid

Acest tip de platful nu prezintă deloc scobitură, indiferent dacă se aplică presiune asupra picioarelor sau nu și nu poate fi readus în poziția normală.

În general, medicul ortoped poate diagnostica arcadele căzute prin examinarea pacientului, care trebuie să stea în picioare și să pășească, pentru ca medicul să observe cum pășește. De asemenea, medicul va lua în considerare istoricul medical al persoanei și poate recomanda studii mai amănunțite precum radiografii, scanare CT, RMN și electromiografie.

Medicul ortoped poate recomanda efectuarea unei scanări plantare și realizarea de susținători plantari personalizați.

Susținătorii plantari personalizați (talonete personalizate, talpici), sunt facuți în baza unei scanări plantare, pe care se văd presiunile plantare și determină forma susținătorilor plantari pentru a favoriza o poziție corectă a picioarelor.

Alte metode de tratament sunt:
  • Tratamentul chirurgical
  • Tratament medicamentos
  • Încălțăminte ortopedică
  • Sosete medicale

Dacă sunteți din Timișoara, ați fost diagnosticat/ă cu picior plat și aveți nevoie de susținători plantari personalizați, noi vă putem ajuta.

Avem o gamă largă de materiale din care se pot confecționa susținătorii plantari, iar în procesul de fabricare a talonetelor sunt implicați experți în domeniu.

Red Ortopedic Med vă oferă susținători plantari personalizați de cea mai înaltă calitate, asigurând confort și o poziție optimă pentru picioare.

Puteți face o programare telefonică la nr. 0770 713 849.