» BLOG » Hallux Valgus

Hallux Valgus

Hallux Vlagus, cunoscut în termeni populari ca și monturi, reprezintă o deformare a degetului mare al piciorului. Acesta se formează în momentul în care vârful degetului mare împinge împotriva următorului deget de la picior, astfel forțând articulația degetului să iasă în afară.

Monturile sunt o tulbulare care avansează în mod progresiv. Încep prin înclinarea degetului mare, iar în timp se schimbă unghiul oaselor, producând o proeminență care devine tot mai inestetică și în unele cazuri, chiar dureros.

Adesea, cauza formarii monturilor este reprezentată de variații poziționale ale primului metatarsian sau ale halucelui, cum ar fi angularea laterală a halucelui (hallux valgus). Formarea de pinteni și artroză secundară sunt frecvente în rândul oamenilor ce suferă de monturi.

Factorii care contribuie sunt pronația excesivă a gleznelor, iar în unele cazuri, trauma. Alinierea defectuoasă a articulațiilor produce artroză cu eroziune la nivelul cartilajului și formarea de exostoze, rezultând în miscare limitată, adică hallux limitus, sau miscare absentă, cunoscut ca și hallux rigidus.

• Proeminență pe partea laterală a articulației picioarelor
  • Zona are culoare rosie
  • Durere

Inițial, tratamentul monturilor este unul conservator, concentrandu-se pe ameliorarea simptomelor. Pentru a reduce sansa afectării articulației, sunt recomandate evaluarea periodică și radiografia.

Tratamentele pot fi de mai multe feluri: ortopedic, chirurgical și non-chirurgical.

Tratamentul ortopedic

Acest tratament constă în purtarea de pantofi care se conformează cu forma piciorului și nu crează presiune, acest lucru ajutând la ușurarea durerii. Recomandată este evitarea pantofilor cu toc înalt și vârf ascuțit, deoarece crează poziții nefavorabile piciorului.

Pentru tratarea monturilor, se pot folosi orteze și dispozitive corectoare, care ajută la ameliorarea durerilor și corectarea poziției piciorului.

Tratamentul chirurgical

De cele mai multe ori, tratamentele simple reduc presiunea asupra degetului mare, dar în unele cazuri, medicul poate recomanda metoda chirurgicală, existând mai multe tipuri de operații pentru corectare. Intervenția chirurgicală poate implica realinierea osului, ligamentelor, tendoanelor și nervilor. De obicei, dacă montul nu este dureros, intervenția chirurgicală nu este necesară.

Tratamentul non-chirurgical

Acesta cconstă în purtarea de pantofi care oferă spațiu suficient pentru degetul mare, purtarea protecțiilor special realizate pentru monturi, medicamente antiinflamatoare, folosirea dispozitivelor ortetice și aplicarea de gheață.